Zaratustra

Zergatik naizen patu bat

dinamita

“Nire patua ezagutzen dut. Nire izena aipatze hutsak egundoko zirrara eragingo du etorkizunean: Lurrean inoiz jazotakoko eraso bortitzenaren oroitzapena, kontzientzi krisi sakonenaren oroitzapena, egundaino sinetsi, exijitu eta bedeinkatu den ororen kontra jaurtitako epai baten oroitzapena. Ni ez naiz gizakia, ni dinamita naiz…

  1. Nietzscheren patua: Dinamita izatea: Nihilismoa. Gertaera honek gizarte ordena lehertuko du, eta munduan “Politika nagusia” sortuko da
  2. Nihilismoa, baloreen suntsitzailea, lehenengo inmoralista. Dionisoren ikuspegitik, Ongia eta gaizkia bereizi ezinak dira
  3. Zaratustrak morala sortu zuen metafisikaren eremura eramanez, Nietzsche ordea, ikuspegi horren suntsitzailea da
  4. Bere burua inmoralista moduan aurkezten digu, “Gizaki onaren” psikologia eginez, kristau moralaren jatorrian dagoen gezurra agerian jartzen du, eta errealitatearen parte ilunak aldarrikatzen ditu
  5. Zaratustra, “Gizaki onaren” lehenengo psikologoak, bigarren iraulia egitera dator: Supergizakia, Errealitatea den bezala onartzeko prest dagoen gizaki sendoa, gezurra agerian jarriz: kristau moralak Erresuminduen psikologian du jatorria (Lehenengo Iraulia)
  6. Psikologoaren ikuspegitik kristau moralaren kritika. Nietzsche idealista horien faltsukeria aldarrikatzen duen inmoralista bezala aurkezten zaigu
  7. Kristau moralari mozorroa kendu. Kristau moralaren ezaugarriak. Gizadiaren eta elizgizonen gainbehera
  8. Kristautasunak inposatutako balore moralak bizitzaren kontrako baloreak dira, gizaki ahularenak; artaldearen morala, gezurrean jatorria duena. Erresuminduen psikologia bizitzaren baloreak mesprezatzea
  9. Ulertu al zait? Dionisos gurutziltzatuaren kontra (Jesukristoren kontra)

Nietzsche_zergatik Naizen Patu bat.pdf

Iranianhistory-tekyemoaven
By Coffeetalkh at Persian Wikipedia – Transferred from fa.wikipedia to Commons. GFDL